Förhållande till mat

Sitter och funderar lite.
Hur mitt förhållande till mat har ändrats.
För det förhållande jag har nu är inte det samma som för ett år sen.
Tycker till och med har förendras senaste månaden.
För mitt tanke sätt omkring mat har förendras mycket senaste tiden.
Till exempel Så om beställer hem en tonfisksallad.
Förut: Så åt jag hela salladen utan problem
Idag: Så delar jag alltid på salladen så har halva till lunch dagen där.
Från att gå från att äta 2gånger om dagen plus att åt olika onödigt Godsaker under dagen.
Till att äta 5gånger om dagen Och vara nöjd är ganska stort för min del.
Så jag är väldigt nöjd att har åtekommit fram tills i dag.
Mer kunskap får under min resa gladare blir ja. =)
Sitter och funderar lite.
Hur mitt förhållande till mat har ändrats.
För det förhållande jag har nu är inte det samma som för ett år sen.
Tycker till och med har förendras senaste månaden.
För mitt tanke sätt omkring mat har förendras mycket senaste tiden.
Till exempel Så om beställer hem en tonfisksallad.
Förut: Så åt jag hela salladen utan problem
Idag: Så delar jag alltid på salladen så har halva till lunch dagen där.

Från att gå från att äta 2gånger Stora potioner om dagen plus att åt olika onödigt Godsaker under dagen.
Till att äta 5gånger små potioner om dagen Och vara nöjd är ganska stort för min del.

Så jag är väldigt nöjd att har åtekommit fram tills i dag.
Mer kunskap får under min resa gladare blir ja. =)
Postat av: Malva
URL: http://mkdn.blogg.se/ 2012-04-14 / 19:47:34

- Tack dsm!


Postat av: jessica
URL: http://www.lchftrollet.blogg.se. 2012-04-15 / 09:11:56

Det är ju så härligt när man kommer på att man inte "behöver" allt skräp... Nu kör vi... Promenader varje dag man inte jobbar, ok?? Ha en underbar söndag=))


Postat av: Eleonore- Kokboksutmaningen!
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/ 2012-04-17 / 19:40:02

Det där tycker jag är en sund inställning, bättre att äta mindre och oftare än att äta två stora måltider och småäta massa emellan :) Bra kämpat med viktmålen!


Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?